Stale poszerzająca się branża e-commerce powoduje konieczność dostosowania procesów logistycznych do zmieniających się potrzeb środowiska. Przesyłanie produktów w zbiorczych opakowaniach producenta wymaga włączenia do łańcucha dostaw usługi przepakowywania asortymentu. Copacking, choć brzmi obco, jest coraz powszechniejszą praktyką w branży handlu internetowego i zyskuje coraz większe grono również wśród polskich przedsiębiorców. Wyjaśniamy pokrótce, na czym polega ta usługa i kim są jej adresaci.
Copacking – definicja
Copacking to różnorodne usługi związane z przepakowywaniem asortymentu z opakowań zbiorczych, do mniejszych i bardziej spersonalizowanych form opakowaniowych, na przykład:
- zestawów prezentowych;
- logowanych torebek lub pudełek;
- zgrzewek promocyjnych.
Przepakowywanie produktów nie jest jednak jedyną domeną copackingu. W ramach tej usługi, w łańcuchu logistycznym, może również dochodzić do kompletacji zamówienia, którego elementy pochodzą z różnych źródeł (od różnych dostawców). Dzięki temu, do klienta końcowego zamówienie dociera zgodnie z życzeniem.
Przepakowywanie produktów – rola w łańcuchu dostaw
Co można zyskać zlecając usługę copackingu? Przedsiębiorcy, którzy produkują na znaczną skalę, ale nie dysponują wystarczającą przestrzenią magazynową czy też zasobami ludzkimi do wykonywania tego typu pracy, z pewnością znajdą w tym rozwiązaniu wiele plusów. Przede wszystkim pozwoli ono na bieżące „pozbywanie się” nadwyżek magazynowych lub całkowitą rezygnację z magazynowania, zlecając to zadanie wybranej firmie. Copacking ułatwia przeprowadzanie różnorodnych akcji promocyjnych, na przykład:
- tworzenie opakowań prezentowych;
- dołączanie gratisowych gadżetów lub próbek do zestawów kosmetycznych;
- przepakowywanie produktów ze zwykłych opakowań, do opakowań okazjonalnych, na przykład z świątecznych, na Dzień Matki itp.;
- wykonywanie zgrzewek promocyjnych lub promocyjne foliowanie produktów (na przykład napojów z okazji mistrzostw i innych ważnych imprez sportowych.
Czas to pieniądz
Dążenie do rozwoju firmy wymaga nieustannego poszukiwania innowacji, pozyskiwania partnerów biznesowych, udziału w targach, załatwiania spraw o charakterze formalno-prawnym, budowy relacji z klientem czy naturalnie – opracowania strategii marketingowej. Zadań związanych ze sprzedażą masową, jest tak dużo, że warto pomyśleć o outsourcingu tych usług, które mogą być profesjonalnie realizowane przez wyspecjalizowane w tej konkretnej dziedzinie jednostki. Na https://enemer.pl/uslugi/copacking.html poznasz szeroką ofertę B2B. Oferujemy przyjęcie i magazynowanie produktów od klienta, kompletację zamówień oraz dostawę towaru do klienta końcowego.