Branding to kształtowanie tożsamości i budowanie świadomości marki. Jest to niezwykle ważne posunięcie w każdym biznesie, nie tylko w e-commerce, dlatego też należy się z dużą starannością przyłożyć do tego zagadnienia. W jaki sposób można zbudować branding marki poprzez opakowania?
Branding w e-commerce, czyli o tym, jak budować rozpoznawalność marki poprzez dobór właściwych opakowań
W przypadku brandingu w sklepach internetowych konieczne jest skorzystanie z kilku elementów, które w połączeniu ze sobą pozwalają na pozytywne kreowanie wizerunku danej marki.
Jakie kartony do wysyłki (https://e-hurtownia-opakowan.pl/kartony-c17) będą najlepsze? Przede wszystkim takie, które są solidnie wykonane, dobrze dopasowane do zawartości i co najważniejsze wyróżniają się wśród konkurencji. Tu sklepy internetowe mają naprawdę spore pole do popisu. Opakowania mogą wyróżniać się między innymi kształtem, kolorze, wzornictwem czy sposobem zapakowania. Najważniejsze jest to, by opakowanie w jakikolwiek sposób odróżniało się od tych, oferowanych przez konkurencyjne firmy z branży e-commerce.
Ciekawym sposobem na pakowanie jest karton na zamówienie, wykonany zgodnie z wizualnymi założeniami marki. Może być na nich naniesione oryginalne logo sklepu czy krótkie, ale niebanalne hasło reklamowe.
Wartym rozważenia pomysłem jest możliwość personalizacji opakowań wysyłkowych. Umieszczenie imienia klienta czy innego charakterystycznego tylko dla niego znaku sprawia, że zakup staje się wyjątkowy, spersonalizowany. Klient w pewnym sensie czuje się doceniony i wyróżniony, wpływa pozytywnie na jego odczucia w stosunku do danej marki.
Dobrym sposobem na kreowanie pozytywnego wizerunku sklepu internetowego są niespodzianki w przesyłce. Tu możliwości jest sporo. Może być to kod rabatowy, ładna karka z podziękowaniami za zakupy czy drobny upominek związany z ofertą sklepu. Dzięki takiemu niewielkiemu podarkowi klient poczuje większą więź z marką.
Estetyczny karton fasonowy, wysoka jakości wykonania, dobrze zabezpieczona przesyłka, logo firmy na kartonie – elementów budujących pozytywny wizerunek sklepu internetowego poprzez odpowiednie opakowanie jest naprawdę sporo. Najważniejsze jest to, by opakowanie budziło w klientach pozytywne odczucia. Jeżeli tak będzie, znacznie chętniej będą wracać do sklepu na kolejne zakupy.
Budowanie rozpoznawalności i pozytywnego wizerunku marki wymaga nie tylko dobrego, pomysłu, ale również zwracania uwagi na detale, między innymi opakowania. Wielu sprzedawców nie do końca ma świadomość tego, że dobre opakowanie wyróżniające się spośród konkurencji to spory krok to tego, by osiągnąć zamierzone cele w e-commerce.