Publikuj blogi, które czytelnicy uznają za pomocne i przydatne

0
642
blog

Publikowanie blogów, które dostarczają jedynie ogólnych odpowiedzi może nie być wystarczającą zachętą dla Twojej grupy docelowej. Jeśli chcesz, aby czytelnicy Cię zauważyli, pisz blogi, które:

  • Podają istotne i przydatne informacje
  • Potrafią zmotywować i zainspirować ich do działania

Osiągnięcie najwyższej pozycji w rankingu nie stanie się z dnia na dzień. Jeśli jednak będziesz konsekwentnie zamieszczał unikalne i użyteczne blogi, przyciągniesz ruch i uwagę zarówno wyszukiwarek, jak i użytkowników.

Korzystaj z kalendarza treści, aby być na bieżąco

Jeśli należysz do grupy, która tworzy blogi na stronę internetową, będziesz potrzebował kalendarza treści. Możesz użyć tego narzędzia, aby zaplanować, kiedy napisać i opublikować każdy post, a także określić częstotliwość postów.

Użyj AIDA, aby zaangażować swoją publiczność

W marketingu istnieje wspólna formuła krok po kroku do przekonania konsumentów do zakupu, znana pod akronimem AIDA (co oznacza Attention, Interest, Desire, Action). Możesz zastosować ten model w swoim blogu, aby zapewnić, że osiągnie on swoje cele.

Uwaga – Priorytetem jest przyciągnięcie uwagi czytelnika, dzięki czemu możesz zacząć budować zaufanie i relacje z czytelnikami i potencjalnymi klientami, zaznacza https://efectownia.pl/. Możesz to zrobić poprzez:

  • Dodanie odpowiednich organicznych fraz kluczowych do swojego meta-title.
  • Mówiąc czytelnikom, że masz rozwiązanie ich problemów lub odpowiedź na ich pytania.
  • Zwróć uwagę, że około 8 na 10 osób zdecyduje się na zakup produktów lub usług wyłącznie na podstawie przeczytanego nagłówka. Upewnij się więc, że nagłówek wspomina o rozwiązaniu ich problemów.

Jeśli nie jesteś przekonany, wpisz temat w Google i zwróć uwagę na to, które wyniki najbardziej zachęcają Cię do kliknięcia.

Co ciekawe, badania sugerują również, że więcej niż 1 na 3 czytelników przyciągają nagłówki z nieparzystymi liczbami. Również 1 na 4 użytkowników chętniej kliknie w nagłówki z liczbami niż w te bez nich. Tak więc, jeśli chcesz poprawić swoją pozycję w wyszukiwarkach, rozważ napisanie nagłówka, który zawiera nieparzystą liczbę.

Zainteresowanie

Copywriterzy używają podnagłówków, aby pobudzić zainteresowanie czytelników poprzez wyjaśnienie nagłówka. Podtytuły mogą podkreślać korzyści, jakie czytelnicy uzyskają z Twojej treści. Możesz również użyć ich do powtórzenia i rozwinięcia tego, co obiecałeś czytelnikowi w nagłówku.

Pragnienie

Zbuduj silne pragnienie, a Twoi zainspirowani czytelnicy mogą udostępniać Twój blog w mediach społecznościowych. Aby stworzyć więcej treści i wywołać silną pasję wśród swoich czytelników, rozważ użycie wypunktowań. Tylko nie przesadzaj z ich ilością. Przynajmniej od 3 do 7 punktów nadaje się do udostępniania w mediach społecznościowych, ponieważ użytkownicy mają krótki czas na skupienie uwagi. Jeśli nie lubisz wypunktowań, rozważ użycie uporządkowanych lub ponumerowanych list.

Jak podpowiada https://efectownia.pl/, możesz również budować pożądanie czytelnika poprzez prezentowanie ograniczonej liczby opcji. Dlaczego to działa? Otóż pewien eksperyment społeczny wykazał, że osoby mające do wyboru trzy opcje szybciej podejmują decyzje w porównaniu z osobami mającymi do wyboru kilkanaście opcji. Ponadto, ludzie z mniejszą liczbą opcji wydają się bardziej zadowoleni niż ci, którzy są prezentowani z wieloma opcjami.

Działanie

Musisz przekonać swojego czytelnika do szybkiego podjęcia działania. Nie czekaj na konkluzję, bo może nawet do niej nie dotrze. Co ciekawe, czas koncentracji uwagi człowieka wynosi 7 sekund, czyli jest o 1 sekundę krótszy niż u złotej rybki. Na przykład, Twój docelowy klient został przyciągnięty przez nagłówek Twojego bloga i kontynuował czytanie treści, w końcu docierając do Twojego wezwania do działania. Teraz użyj CTA, aby skłonić swoich czytelników do podjęcia kolejnego kroku. Nie powinieneś jednak wywierać na nich presji. Jeśli nie są gotowi na zakup Twojego produktu lub usługi, być może są chętni do subskrypcji, udostępnienia lub napisania komentarza. Te pozytywne gesty nadal mogą podnieść Twoje rankingi. Powinieneś również przekonać swoich czytelników, nie denerwując ich. Pamiętaj, że tak długo jak Twoje blogi dają wartość, ludzie będą reagować na Twoje CTA. Na przykład, firmy SaaS często oferują darmowy okres próbny jako CTA. Pozwala im to pokazać korzyści płynące z ich produktu, zanim ludzie za niego zapłacą. Innym rodzajem CTA są zniżki i oferty kuponowe.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here