Podpowiadamy, jak skutecznie reklamować swój biznes i produkty w internecie

0
600
Podpowiadamy, jak skutecznie reklamować swój biznes i produkty w internecie

Hasło „reklama dźwignią handlu”od dziesięcioleci nie zmienia swojej aktualności. Zmianie ulega jedynie kanał, w którym w przeważającej mierze dystrybuowane i konsumowane są budżety reklamowe. Jeszcze kilkanaście lat temu były to głównie telewizja, radio oraz prasa. Obecnie biznes przeniósł się do sieci. To dzięki temu m.in. właśnie e-commerce tak dynamicznie rozwija się w internecie.

Jak się skutecznie reklamować

Nie ma jednej skutecznej recepty, a więc i odpowiedzi, na pytanie — jakie reklamowanie jest najbardziej skuteczne? Jest to bowiem kwestia mocno zindywidualizowana,

Jednak istnieje szereg wskazówek, które warto wziąć pod uwagę, aby odnieść reklamowy sukces.

Co reklamować?

Kluczowym pytaniem jest to, co chcemy właściwie reklamować w internecie? Czy chodzi o firmę, czy bardziej o jej produkty? A jeśli jesteśmy tylko pośrednikiem handlowym — sklepem, hurtownią czy platformą zakupową, to sprawa ma się jeszcze inaczej.

Poznaj ofertę na reklamę w internecie: https://uslugi.kompan.pl/

W pierwszym przypadku mamy do czynienia z reklamą korporacyjną, której przekaz wzmacnia wizerunek danego podmiotu. W drugim przypadku mówić będziemy o kampaniach produktowych, skoncentrowanych na realizacji planów sprzedażowych, mierzonych przez różne wskaźniki jak np. ROE czy ROI. Z tym wątkiem wiążą się też kolejne zagadnienia. Należą do nich m.in. takie jak polityka rabatowa, budowanie społeczności wokół produktu, czy też programy lojalnościowe.

Ostatni przypadek, funkcjonowanie w charakterze platformy czy też giełdy, jest już kwestią dosyć zaawansowaną marketingowo. Wiąże się z koniecznością tworzenia koalicji sprzedażowych, programów partnerskich, lojalnościowych, zarządzania kategoriami produktów. Wymaga też stworzenia własnej, dedykowanej platformy.

Jak się reklamować?

Jeśli już wiemy, co chcemy reklamować, kolejnym krokiem jest odpowiedzenie napytanie — jak się chcemy reklamować. Wachlarz technik i narzędzi jest naprawdę spory.

Nie wchodząc już w szczegóły, warto w tym miejscu wylistować trzy istotne wątki, które są absolutnymi must have skutecznej komunikacji w internecie:

  • Pozycjonowanie — po pierwsze należy zadbać o właściwe pozycjonowanie naszego serwisu czy sklepu w sieci. Chodzi o to, aby w wynikach wyszukiwania określonych fraz w wyszukiwarce Google, nasza aktywność znajdowała się możliwie najwyżej, na liście wyników. Proces budowania pozycji w Google jest długotrwały, wymaga konsekwencji i wiedzy na temat mechanizmów SEO.
  • Google Ads — to z kolei mechanizm reklamowy, który możemy wdrożyć od ręki. Dzięki kampaniom w Google, komunikaty na temat naszej firmy i jej produktów dotrą do właściwych osób. A wszystko będziemy mogli dostosować do naszej strategii oraz budżetu, jakim dysponujemy na reklamę.
  • Social media — to szczególna przestrzeń do kontaktu z naszymi dotychczasowymi, jak i potencjalnymi klientami. Pozwala ona w nienachalny sposób poznawać preferencje osób interesujących się naszą ofertą, podtrzymywać z nimi relacje, no i oczywiście sprzedawać. W social mediach do dyspozycji mamy takie komunikatory jak m.in. Facebook, Twitter, Tik Tok, LinkedIn czy Instagram.

Własnymi siłami czy przy wsparciu agencji?

Na koniec, warto sobie zadać pytanie, w jakim modelu chcemy realizować nasze kampanie. Czy postawić na własne siły i inwestycję w zatrudnienie pracowników? Czy też może lepiej postawić na wyspecjalizowane agencje, które przejmą za nas odpowiedzialność za wyniki realizowanych działań marketingowych?

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here