Jaka jest rola materiałów POS w sprzedaży produktów?

0
1660

Choć nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, czym jest tajemnicze POS i jakie ma zastosowanie, z całą pewnością warto mu się przyjrzeć bliżej, ponieważ jak się okazuje, materiały POS mogą mieć ogromny wpływ na promowanie własnego biznesu oraz skuteczną reklamę. Warto więc sprawdzić, jak wykorzystywać ich moc, aby z powodzeniem promować dany produkt.

Co oznacza sam skrót POS?

Na samym wstępie warto wyjaśnić, co tak naprawdę kryje się pod tym skrótem. Słowo POS pochodzi z języka angielskiego i po rozwinięciu okazuje się, że oznacza to point of sales material. Najogólniej mówiąc, są to szeroko pojęte materiały, które mają wpływać na sprzedaż konkretnych towarów, a dokładniej mówiąc, na poprawę ich sprzedaży. Są to jednak materiały, które mają zadziałać na potencjalnego klienta od razu, a więc podczas dokonywania zakupów. To dlatego obecne muszą być w konkretnych miejscach, na które klient od razu zwraca uwagę. Ich rozmieszczenie jest bardzo ważne i, z całą pewnością nie może być przypadkowe. Materiały POS wyróżniają jeden konkretny produkt bądź też markę spośród innych, przyciągają uwagę i wzrok konsumentów, zwiększając tym samym chęć do nabycia tego produktu.

Jakie są rodzaje materiałów POS i czym się charakteryzują? Jak rozpoznawać je między sobą?

Materiały POS z powodzeniem można podzielić na kilka głównych rodzajów, na podstawie różnych kryteriów. Jednym z takich kryteriów jest materiał, z jakiego wykonany jest obiekt. Między innymi chodzi tutaj na przykład o wszelkie regały, na których ustawiane są produkty oraz tym podobne, czyli półki, stojaki, standy reklamowe to inaczej nazywane POS twarde. Do POS miękkich natomiast zaliczają się twory wykonane z materiałów miękkich, czyli papieru oraz tektury. Mowa tutaj o wszelkiego rodzaju ulotkach, broszurach, plakatach, czy gazetkach reklamowych. Są to formy najpopularniejsze, ale nie jedyne, jakie mają na celu przyciągnąć uwagę klienta. To dlatego koniecznie należy zapoznać się także z pozostałymi formami materiałów POS, które wykorzystuje się na co dzień.

Inne rodzaje materiałów POS to na przykład:

  • Dyspenser- Z angielskiego nazywany także counter card. Służy on głównie do postawienia na ladzie lub w innym widocznym miejscu, które od razu przyciąga wzrok odwiedzającego sklep, czy urząd klienta. Inaczej mówiąc, jest to specjalny podajnik albo rodzaj stojaka, na którym umieszcza się foldery, ulotki lub inne materiały o charakterze reklamowym i promocyjnym. Zazwyczaj wykonany jest z tworzywa PCV i posiada kilka przegródek, które umożliwiają umiejscowienie co najmniej kilku różnych broszurek lub ulotek obok siebie. Tego typu podział sprawia, że klient od razu wie po co sięga. Często w tego typu counter card wystawia się także karty podarunkowe, które mają zachęcić do sprawienia prezentu właśnie w takiej formie.
  • Bilonownica- Kolejny materiał POS, który przeznaczony jest przede wszystkim do sklepów. Najogólniej mówiąc, jest to kwadratowa lub prostokątna podkładka z tworzywa sztucznego, na którą wydawana jest reszta. Wydaje się to banalne i wiele osób mogłoby zadać sobie teraz pytanie, w jaki sposób można reklamować produkt za pomocą zwykłej bilonownicy. Nic bardziej mylnego. Posiada ona ukryte funkcje, które z powodzeniem wykorzystywane są przez właścicieli sklepów oraz lokali. Wewnątrz bilonownicy można umieścić dowolną reklamę, odpowiednio przyciętą do wielkości bilonownicy. Zdarza się, że w jej wnętrzu zamyka się także próbki konkretnych produktów. Najczęściej dotyczy to papierosów, choć nie jest to jedyny przykład.
  • Stopper- reklama może być zainstalowana także na półce, czyli najczęściej na wysokości wzroku klienta. Warto wykorzystywać ten trick i w ten sposób zwracać całą uwagę osoby robiącej zakupy na konkretny produkt. Stopper w swojej najprostszej postaci to reklama umieszczona prostopadle do towaru na półce, w taki sposób, by zwracając uwagę klientów, dokonujących zakupów w pobliżu. Stoppery mają za zadanie przyciągać uwagę nawet z daleka. To dlatego często ozdobione są Ledami. Mają w możliwie najkrótszym czasie przyciągnąć uwagę i zainteresować reklamą.
  • Display- kolejny bardzo ciekawy materiał POS, który efektownie zwiększa sprzedaż reklamowanych produktów. Display to po prostu rodzaj materiałów, które umieszczane są na podłodze. Najczęściej ma on postać stojaka lub regału, na którym umieszcza się reklamowane produkty. Wszystko zależne jest także od typu produktu. Jeśli chodzi na przykład o produkty spożywcze, bardzo często łączone są one także ze stoiskami degustacyjnymi i tym samym osiąga się podwójny efekt.
  • Wobber- Kolejny bardzo ciekawy sposób na zwiększenie sprzedaży produktów. Wobber to materiał, który ustawia się na półce wraz z produktami. Najczęściej wykonany jest z elastycznej folii, która lekko odstaje od półki i reklamuje o nowym produkcie.

Jak i wszystko, materiały POS także mają swoje mniejsze i większe wady, ale generalnie przynoszą ogromne korzyści w sprzedaży i skutecznie, w bardzo krótkim czasie przyciągają wzrok klientów krążących po sklepach.

Konsultacje: Noex – producent materiałów POS.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here