Czy warto inwestować w marketing szeptany?

0
1606
Czy warto inwestować w marketing szeptany?

Marketing szeptany, czyli buzz marketing. Czym jest ta praktyka wizerunkowa? 

Marketing szeptany to specyficzna forma promocji firmy, obecnie przede wszystkim w przestrzeni internetowej, która polega na sugerowaniu (publikacji) odpowiednio zredagowanych informacji dotyczących usługi lub produktu przez osoby znajace ofertę danej marki. Buzz marketing w polskich warunkach rynkowych zwykle wiąże się z entuzjastycznym komentarzem opatrzonym linkiem wspierającym pozycjonowanie, który wprost przekierowuje do usługi. Tego typu praktyki wizerunkowe mają na celu zarządzanie informacją handlową w sposób nieoczywisty, to znaczy kojarzący się rozmówcy z miłą, towarzyską pogawędką, w trakcie której dobrzy znajomi wymieniają się dobrymi radami.

Czy warto dziś inwestować w marketing szeptany?

Mimo, iż klienci coraz częściej zadają sobie sprawę z istnienia praktyk związanych z marketingiem szeptanym, nadal jest on, szczególnie w Polsce bardzo korzystną inwestycją, generującą policzalne skutki finansowe. Badania marketingowe jasno wskazują, że aż 70% konsumentów przed zakupem produktu lub usługi sprawdza opinie w Internecie, czyta fora i blogi tematyczne. Zaufanie do tego rodzaju opinii sprawia, że aż ponad 60% z nich uzależnia swą decyzję zakupową od przewagi opinii internetowych. Zatem fakty są jednoznaczne: marketing szeptany działa i przynosi znaczące dochody. Warto jednak zdać sobie sprawę z prawidłowości, iż komunikaty wchodzące w skład marketingu szeptanego muszą być tworzone umiejętnie. Ponad 10% badanych twierdzi, że zbyt jednoznaczna, agresywna kampania promocyjna na stałe zniechęca ich do korzystania z danej marki produktowej lub usługowej. Zatem zadanie marketingu szeptanego warto powierzyć specjalistom, by nie popełnić nieodwracalnych niemalże błędów wizerunkowych.

Marketing szeptany – najlepiej działa w kontekście innych strategii marketingowych!

Szczegółowe badania marketingowe dowartościowują zalety marketingu szeptanego, który jest tani i szybki we wdrożeniu, jednak jego najlepsze skutki występują wówczas, gdy jest on łączony z innymi strategiami marketingowymi, dzięki czemu jego praktyka delikatnie rozmywa swoją handlową oczywistość. W Polsce marketing szeptany jest nadal źródłem sukcesów sprzedażowych i ciągle warto włączyć go w strategie rozwojowe firmy. 

[Głosów:1    Średnia:4/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here