Internet jest obecnie jednym z najpopularniejszych mediów służących do reklamowania usług i produktów. Korzystają niego miliardy ludzi na całym świecie. Umożliwia błyskawiczny dostęp do klientów zainteresowanych naszą ofertą. Nie dziwi więc fakt, że coraz prężniej rozwijają się firmy oferujące usługi reklamowe w internecie. Usługi te można z grubsza podzielić na kilka różnych typów. Postaramy się je krótko scharakteryzować i opisać w tym artykule.
Artykuły sponsorowane
bardzo modne stało się ostatnio reklamowa nie swoich produktów i usług poprzez kampanie prowadzone na blogach i serwisach internetowych. Strony takie dają możliwość wykupienia miejsca na pozostawienie artykułu sponsorowanego. Jest to zazwyczaj wyczerpujący artykuł na temat z wiązany z daną branżą, w którego treści wplata się odsyłacz do reklamowanej strony. Artykuł musi być napisany w taki sposób aby przekonać czytelnik do przejścia na naszą stronę. Aby odniosło to skutek musi się odbyć w sposób jak najbardziej naturalny. koszt pozostawienia artykułu na mało znanym blogu lub portalu może wynieść ok. 100 zł. Jeśli zaś mówimy o popularnych stronach to koszty w tym przypadku mogą sięgnąć nawet kilkunastu tysięcy złotych za publikację jednego artykułu.
Mailing
Jeszcze niedawno mailing był jedną z najpopularniejszych form reklamy w internecie. Polega on na wyselekcjonowaniu określonej grupy ludzi na podstawie ich zainteresowań, miejsca zamieszkania, płci i innych istotnych szczegółów. Dane te najczęściej podajemy rejestrując darmową skrzynkę pocztową. Mając taką wiedzę firmy reklamowe mogą wysyłać reklamą jako wiadomość e-mail do określonej grupy odbiorców. Używanie e-maili w sobie sieci społecznościowych staje się jednak coraz mniej popularne przez co coraz mniej firm reklamowych korzysta z tego rodzaju reklamy.
Reklama w social media
Jest to bardzo skuteczna ostatnio forma reklamy. Mnóstwo młodych ludzi korzysta z social mediów przez większą cześć dnia, dzięki czemu firmy reklamowe posiadają wręcz nieograniczoną liczbę odbiorców. Dodatkowo serwisy społecznościowe posiadają mnóstwo informacji na temat preferencji i zainteresowań odbiorców reklam dzięki czemu można je jeszcze lepiej dopasować niż w przypadku mailingu.
Reklama w wyszukiwarce Google jest skuteczną formę reklamy, głównie ze względu na zasięg. Z wyszukiwarki Google korzysta ponad 90% internautów w Polsce. Podobnie jak w przypadku social media, także tutaj mamy duże możliwości co do targetowania reklamy. Nasze linki będą wyświetlały się tylko osobom, które w danym momencie mogłyby być zainteresowane oferowanymi przez nas produktami.
Czy warto kupować usługi reklamowe w internecie?
Popularność internetu ciągle rośnie i nic nie wskazuje na to, aby telewizja czy prasa wróciły do łask. To w internecie jest przyszłość i to tutaj warto się reklamować docierając do klientów zainteresowanych naszymi usługami.
Ile kosztuje skuteczna reklama na FB?
Zależy od konkurencji ale pewnie kilka setek trzeba wydać
Wychodzi średnio kilka złotych za wykonanie akcji przez internaute