Najczęstsze błędy w social media

0
1699
Najczęstsze błędy w social media

Trudno wyobrazić sobie skuteczną strategię promocyjną bez udziału social mediów. To niemalże niezbędny element w działalności firm, brandów i innych podmiotów. Każda agencja social media w Warszawie ma pracowników, którzy są oddelegowani do zadań specjalnych właśnie w obrębie ten najpopularniejszej części wirtualnej rzeczywistości. To oni chronią przed tym, aby nie zamotać się w sieci.

Bez planu

Wielu przedsiębiorców ma już świadomość potrzeby stworzenia profilu firmowego w mediach społecznościowych. Ci, którzy jeszcze się na ten krok nie zdecydowali, mogą liczyć na takie sugestie w agencji social media w Warszawie, jeśli udają się tam po pomoc w temacie promocji w Internecie. Bywa, że profil firmowy jest tworzony przez jednego z pracowników. Nie ma konkretnego planu, określonej grupy docelowej. Takie miejsce nie tylko nie promuje marki. Nie daje nawet rzetelnych informacji na jej temat. Przypadkowe posty wprowadzają chaos i zniechęcają do śledzenia strony. Równie mało profesjonalnie wyglądają kupione lajki. Profile, które kupują polubienia strony obniżają zasięg swoich postów. Algorytm szybko wykrywa nieaktywnych użytkowników. Żywy, wnikliwy internauta również.

Marka ponad wszystko

Jednym z większych błędów w sieci jest nadmierne promowanie marki. Agencja social media w Warszawie, która opiekuje się profilami firm nie traktuje ich jak miejsca na reklamę. Posty, które poruszają wyłącznie temat marki i jej produktów nie są lubiane. Taka firma sprawia wrażenie nastawionej wyłącznie na zyski ze sprzedaży. Content, czyli treści, warto miarkować, poszerzając je o informacje na temat promocji czy wyprzedaży. Podobnym błędem jest niewłaściwe używanie hasztagów, czyli słów kluczowych, ułatwiających innym dotarcie do konkretnych treści. Ich nadużywanie, lub nagminne wpisywanie nazwy marki również nie działa przekonująco.

Co za dużo to niezdrowo

Nadmiar treści przytłacza. Ta zasada dotyczy również mediów społecznościowych. Agencja social media w Warszawie zwykle ma opracowany plan, zgodnie z którym cyklicznie dodaje posty na profilach firmowych. Unika się tym samym natłoku wiadomości w krótkim czasie i przestojów w innym momencie. Internauci zalew newsami traktują jako spam, poza tym nie lubią czytać zbyt długich tekstów. Nadmiar treści to krótka droga do odlajkowania strony. W temacie treści szczególnie istotna jest poprawność językowa pisanych postów. Błędy językowe (ortograficzne, interpunkcyjne) są niewybaczalne i traktowane jako brak szacunku wobec użytkowników sieci. Warto swój język wypowiedzi dostosować do grupy docelowej, na jakiej nam zależy.

Media społecznościowe są wyczulone na niuanse. Dlatego na profilu strony firmowej nie warto pisać niepochlebnie o konkurencji, nerwowo odpowiadać na nie do końca grzeczne pytania internautów. Każde takie wydarzenie łatwo udokumentować wykonując zrzut ekranu i publikując go w sieci.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here