Czym różnią się poszczególne akcje lojalnościowe?

0
1698
Czym różnią się poszczególne akcje lojalnościowe?

Marketing lojalnościowy jest skutecznym sposobem na zbudowanie trwałej i silnej relacji z klientem. Do osiągnięcia tego celu wykorzystuje się różne narzędzia, dzięki którym konsument w łatwy sposób może przystąpić do programu, a także różne rabaty i nagrody, którymi jest on motywowany do wierności i lojalności wobec jednej marki. Każdy z tych sposobów ma mnóstwo zalet, jednak o skuteczności świadczyć będzie przede wszystkim odpowiednie dopasowanie do profilu marki oraz potrzeb klientów.

Innowacja w programach lojalnościowych – aplikacje na smartfony

Postęp technologiczny wdarł się również w marketing lojalnościowy i stworzył specjalna aplikację, którą wystarczy zainstalować, a podczas zakupów czy korzystania z usług przyłożyć do terminala płatniczego, by kolejne punkty zostały naliczone. Dla firm jest to rozwiązanie kosztowne, które nie daje rzetelnych informacji o konsumentach. Zainstalowanie aplikacji nie oznacza, że będzie ona używana, a wiele osób ze starszego pokolenia nie jest w posiadaniu nowoczesnych telefonów, przez co marka wybierająca to narzędzie marketingu lojalnościowego odcięłaby od swoich usług i produktów całkiem sporą grupę konsumentów.

Cieszące się dużą popularnością karty lojalnościowe

Wygodne dla konsumentów i korzystne dla marek karty lojalnościowe ZenCard są najczęstszym wyborem. Przypominające karty kredytowe są łatwe w użyciu, nie potrzebują żadnych dodatkowych narzędzi ze strony klienta i dostępne są nawet w mniejszym rozmiarze w formie breloka do kluczy. Idealne dla osób z każdego pokolenia.

Znaczki, naklejki, stemple, pieczątki – mało wygodne, a i tak popularne

Wiele marek udowodniło, że takie akcje lojalnościowe mogą cieszyć się ogromną popularnością i zainteresowaniem ze strony konsumentów, jeśli cała strategia marketingowa będzie korzystna. Wydawać by się mogło, że papierowe foldery i naklejki, które łatwo można zgubić nie są dobrym sposobem na marketing lojalnościowy, tymczasem wiele marek z powodzeniem z niego korzysta.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here