Biznesowe funkcje stron internetowych

0
1859
Biznesowe funkcje stron internetowych

Jeszcze kilka lat temu wiele firm na polskim rynku nie miało swego internetowego odnośnika. Możemy powiedzieć, że poza przedsiębiorcami, którzy podążali wraz z duchem czasu, tylko większe przedsiębiorstwa posiadały własne strony internetowe. Jednak rynek jest elastyczny i trzeba umieć się do niego dostosować i zarazem reagować na wszelkie, nawet najmniejsze zmiany. Dlatego też dziś witryny firmowe, to już nie tylko atrakcyjny dodatek, ale standard, bez którego trudno się obejść i walczyć z konkurencją. W czym w związku z tym tkwi siła firmowych stron internetowych?

Najistotniejszym aspektem jest fakt, że daje nam ona możliwość zaprezentowania się przed szerszą publiką. I tak jak każdy pisarz chciałby, aby nakład jego książek sprzedał się w setkach tysięcy egzemplarzy, każdy aktor, by jego role podziwiane były przez miliony widzów, tak i przedsiębiorca dąży do tego, aby swoje usługi zaprezentować jak najszerszej klienteli. Wzrost popularności internetu im to umożliwia. Dopóki nie był to masowy środek komunikacji, nie widziano w tym nic szczególnego, lecz teraz czasy się zmieniły i dziś to sieć jest podstawowym źródłem informacji i prymarnym środkiem komunikacji międzyludzkiej. Dlaczego więc nie zaprezentować się setkom tysięcy potencjalnych klientów, jeśli mamy taką możliwość?

I właśnie jedną z funkcji, jakie spełnia strona firmowa w sieci, jest możliwość zaczerpnięcia o niej informacji. Potencjalny klient bez konieczności wychodzenia z domu może w krótkim czasie prześledzić ofertę firmy, znaleźć o niej opinię i w razie zainteresowania skontaktować się z usługodawcą. W skrócie moglibyśmy to porównać do pracownika na etacie, który pracuje przez całą dobę bez dnia wolnego i na dodatek nasze usługi oferuje każdego dnia setkom klientów. Z tą tylko różnicą, że strona internetowa nie generuje takich strat, jak to byłoby w przypadku pracownika. Inną kwestią jest to, że zatrudnienie go w takiej formie nie jest możliwe.

Kolejnym argumentem przemawiającym „za” firmowej stronie internetowej jest wiarygodność, bo jak się okazuje klienci o wiele bardziej od stacjonarnych przedsiębiorców, cenią sobie tych, którzy swój biznes wprowadzili również do sieci. W tym działaniu widzą oni nowoczesnego biznesmena, który poza zyskiem liczy się z dobrem swoich klientów, oferując swoje usługi przez Internet.

Ostatnią i być może najważniejszą funkcją strony jest jej wartość marketingowa. Reklama w sieci jest dziś nie tylko najtańszą formą kampanii marketingowej, ale też najbardziej skuteczną, gdyż każdego dnia trafia ona do tysięcy potencjalnych nabywców. Druk ulotek, a już na pewno spoty reklamowe w radiu lub TV czy anonse w gazecie nie są skuteczne, gdyż trafiają również do klientów, którzy nie są zainteresowani danym produktem lub usługą. Taką możliwość daje nam natomiast reklama w sieci.

Trudno oprzeć się więc wrażeniu, że przedsiębiorcy ograniczający się tylko i wyłącznie do rynku stacjonarnego będą wypierani przez konkurencję, która przerzuciła się na szerszy obszar poszukiwania klientów. A ta jest dziś przecież olbrzymia i dotyczy każdej branży na rynku.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here