Jak zadbać o wizerunek marki?

0
78
Jak zadbać o wizerunek marki

Internet to obecnie miejsce, w którym niemal każdy sprzedaje swoje produkty i usługi. Aby wybić się na tle silnej konkurencji i dotrzeć do grupy docelowej, potrzeba kilku elementów, w tym interakcji z klientami i jakościowej identyfikacji wizualnej (logo, slogany i odpowiednia paleta kolorów to zaledwie początek). Jakie działania składają się na budowanie wizerunku marki? W jaki sposób podtrzymać pozytywny wizerunek firmy? Jak zdobyć zaufanie klientów?

  1. Kreowanie wizerunku firmy w social mediach
  2. Jak zadbać o wizerunek marki?
  3. PR wpływa na pozytywny wizerunek marki

Odpowiednio używane media społecznościowe, przemyślany branding i influencer marketing to jedne z kluczowych elementów prowadzenia biznesów i docierania do grup docelowych.

Kreowanie wizerunku firmy w social mediach

Bardzo dynamiczny rozwój Internetu sprawił, że niemal wszystkie firmy, twórcy i przedsiębiorcy przenieśli swoją działalność do cyfrowego świata. Ciężko sobie wyobrazić prowadzenie biznesu bez posiadania własnej strony www i reklamowania się w social mediach (Facebook, Instagram, X, YouTube, TikTok). Wymienione platformy społecznościowe używano kiedyś głównie jako miejsc, na których umieszczało się zdjęcia i filmiki z wakacji, czy prowadziło rozmowy ze znajomymi. Teraz te platformy nie są już tylko elementem czysto rozrywkowym w naszym życiu – bardzo często służą do reklamowania usług i produktów.

Miliony użytkowników z całego świata codziennie przesiadują godzinami w social mediach, co oznacza, że wśród nich zawsze są potencjalni klienci i grupy odbiorców danej twórczości. Warto zatem wykorzystać ten fakt i dotrzeć do nich z naszymi produktami. Pomocna w rozwoju naszego biznesu będzie agencja PR, która zajmuje się m.in. następującymi działaniami:

  • wykorzystywanie maksymalnego potencjału treści;
  • budowanie zaangażowania społeczności;
  • zajmowanie się kampaniami reklamowymi, które zwiększają rozpoznawalność marki;
  • pomoc w prowadzeniu komunikacji z odbiorcami;
  • pozyskiwanie nowych klientów;
  • skuteczna sprzedaż produktów oferowanych przez klienta;
  • reklamy tekstowe, graficzne, produktowe;
  • organizacja eventów;
  • produkcja sesji zdjęciowych i spotów.

Obecnie bardzo ważny jest także influencer marketing, czyli strategia marketingowa opierająca się na popularności i pozycji osób trzecich (influencerów). Są oni zaangażowani w działania promocyjne marek. Takie osoby, w ramach influencer marketingu, promują dany brand, w zamian za konkretne korzyści (przeważnie finansowe, choć nie zawsze; czasami są to wartościowe produkty, np. najwyższej jakości sprzęt dla graczy, kosmetyki, markowe ubrania).

Jak zadbać o wizerunek marki?

Działania związane z brandingiem kojarzą się głównie z większymi markami, np. Apple, Nike, Coca-Cola, Adidas, Mc Donald’s. Warto jednak pamiętać o jednej ważnej rzeczy: wielkość firmy nie ma większego znaczenia. Tak naprawdę o odpowiednim promowaniu marki powinni myśleć wszyscy przedsiębiorcy, nawet ci prowadzący małą, lokalną działalność. Jedną z kluczowych rzeczy będzie branding, bazujący na budowaniu świadomości marki. Ta technika marketingowa polega na kreowaniu pozytywnego i – co bardzo ważne – spójnego wizerunku marki oraz utrwalaniu pozytywnych skojarzeń u klientów, zarówno starych jak i tych potencjalnych, którzy dopiero dołączą do grona stałych miłośników firmy.

Słowo branding większości osób (słusznie zresztą) automatycznie kojarzy się z łatwą do zapamiętania nazwą, dobrze zaprojektowanym logo i chwytliwym sloganem reklamowym. Jednak przed zaprojektowaniem podstawowych elementów identyfikujących markę, warto najpierw dokładnie przemyśleć zestaw podstawowych wartości, którymi kieruje się marka. Wartości, które są istotne dla Ciebie i Twojej marki, powinny być czytelne dla Twoich klientów – w końcu dla nich też będą mieć większe lub mniejsze znaczenie, dlatego warto poświęć czas na zbudowanie przejrzystej tożsamości. Określ dokładną misję brandu i cele biznesowe. Pamiętaj, że zdefiniowanie klienta docelowego jest podstawą dobrego dopasowania oferty do potrzeb rynku i skutecznego kierowania strategią brandingu. Czego oczekuje i co jest dla niego najważniejsze? Jeśli poznasz swoich odbiorców, ich potrzeby i sposoby myślenia, łatwiej będzie przekonać ich, że jesteś wiarygodnym partnerem.

PR wpływa na pozytywny wizerunek marki

PR pomaga kształtować wizerunek firmy w odniesieniu do ogółu odbiorców. Popularne działania z obszaru public relations obejmują m.in.:

  • stosowanie odpowiedniego języka;
  • odpowiedni sposób komunikacji;
  • promowanie przyjętych przez markę wartości;
  • podejmowanie dialogu z odbiorcami w mediach społecznościowych.

SEO PR może przynosić dużo korzyści, np. większą lojalność klientów i wzrost zaufania u potencjalnych klientów oraz lepszą rozpoznawalność. Strategia PR uwzględniająca działania SEO obejmuje też marketing treści (content marketing) i zoptymalizowane linki do strony firmowej.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here