W jaki sposób współpracować z blogerami?

0
1639
W jaki sposób współpracować z blogerami?

Od kilku lat temat współpracy dużych marek z blogerami jest bardzo popularny. Specjaliści z agencji influencer marketing szybko zauważyli, że konsumenci wolą oglądać osoby, które kojarzą im się jako bardziej wiarygodne, niż wynajęci aktorzy. Zwłaszcza, jeśli potencjalni klienci należą do grona fanów konkretnego blogera.

Twarz z sąsiedztwa

Pozycja i wpływ blogerów i influencerów stale rośnie. Najczęściej są to osoby, które same stoją za własnym sukcesem. Zaczynały swoją działalność w social mediach, zyskując coraz szersze grono odbiorców. Nie są to przypadkowi followersi, tylko osoby, które utożsamiają się z wartościami lub trendami, jakie promuje bloger czy influencer. Profesjonalna agencja influencer marketing ma świadomość, że współpraca z nimi może przynieść wiele wymiernych korzyści i zyskać przychylność cennych konsumentów. Według raportu „Rola blogerów i youtuberów we współczesnym świecie” już 33 proc. internautów regularnie odwiedza blogi a niewiele mniej videoblogi. Ankietowani deklarują, że w blogach i vlogach szukają nowości, inspiracji, wiedzy. Właśnie na te potrzeby powinny odpowiadać marki, które są zainteresowane współpracą z blogerami.

Grupa docelowa na tacy

Zwykle, gdy agencja influencer marketing poszukuje osoby do współpracy, interesuje się tym, jaka grupa docelowa gromadzi się wokół konkretnego nazwiska. To ludzie, którzy doskonale wiedzą czego chcą, ponieważ łączy ich jakaś idea. Są lojalni, solidarni, nie jest łatwo ich przekonać do rzeczy, obcej ich mentalności. Jeśli jednak influencer zdecyduje się coś swoim fanom polecić, z pewnością poświęcą uwagę temu produktowi nawet, gdy nie zostaną jego nabywcami. Życzliwe wsparcie lub udostępnienie informacji również jest cenne. Skoro grupa docelowa już istnieje, wystarczy jej zapewnić odpowiedni content. Dobrze dobrany potrafi poszerzyć świadomość na temat marki oraz zbudować zaufanie wokół jej produktów lub usług. Dobre słowo influencera opatrzone hasztagami to bezcenne wsparcie, które długo procentuje w social mediach.

Zaufanie to podstawa

Zaufanie, jakim followersi obdarzają influencerów lub blogerów nie wzięło się znikąd. Stoi za nim wiedza i determinacja osoby, za którą podążają inni. Dlatego rekomendacja konkretnej marki, na którą decyduje się influencer zwykle jest respektowana. Gwiazdy mediów społecznościowych, o jakie walczy niejedna agencja influencer marketing zwykle nie wiążą się z wieloma markami. Jeśli zdecydują się coś promować, wybór jest starannie przemyślany. Kampania polega na opisywaniu korzyści, jakie daje konkretny produkt lub usługa. To o wiele bardziej ciekawy content niż w przypadku postów aktorów, którzy reklamują wiele produktów jednocześnie, przez co są mniej wiarygodni. Dlatego coraz częściej blogerzy są angażowani nie tylko do jednorazowych przedsięwzięć, ale wielomiesięcznej współpracy.

Dekalog udanej współpracy

Zanim dojdzie do współpracy z influencerem agencja influencer marketingowa musi doskonale wiedzieć, z jakim twórcą ma do czynienia. O czym pisze, w jakich miejscach funkcjonuje. Komunikacja z taką osobą musi być spójna i oparta na zaufaniu. Bloger to osoba, która ceni swój czas. Dlatego warto odpowiadać na jego pytania, odbierać telefony, nie spóźniać się na spotkania i wykonywać przelewy na czas. Ponieważ influencer doskonale zna social media, planując promocję właśnie w tych miejscach, warto poprosić go o poradę. Mamy przecież do czynienia z osobą, która o mediach społecznościowych wie o wiele więcej niż niejedna agencja marketingowa.

Influencerów nie trzeba specjalnie szukać. Wystarczy wpisać w Google konkretną frazę i przejrzeć wyniki. Ważne nazwiska posypią się jak z rogu obfitości. Wystarczy wejść na ich kanały, sprawdzić, jakie treści publikują i jakie generują zainteresowanie.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here