Spotify ułatwia życie młodym muzykom

0
763
spotify

Spośród działających na rynku muzycznych serwisów streamingowych to właśnie Spotify staje się dla wielu zespołów platformą docelową. Pozwala bowiem na dotarcie do bardzo szerokiego grona potencjalnych fanów, którzy są w stanie pomóc w promocji tworzonej twórczości.

Zwłaszcza że funkcjonowanie serwisu na przestrzeni lat cały czas się zmienia. Pojawiają się kolejne możliwości, dzięki którym promocja w Spotify wydaje się bardzo korzystnym rozwiązaniem. I to bez względu na gatunek muzyczny.

Doskonałym na to przykładem jest narzędzie Spotify for Artists, które w znaczący sposób ułatwia życie zarówno samym artystom, jak i współpracującym z nimi wytwórni i firm zajmujących się działaniami marketingowymi. Pozwala bowiem w znacznie sprawniejszy sposób zarządzać profilami na platformie, jak również skuteczniej dystrybuować przygotowywane utwory. Na przykład poprzez proponowanie ich do konkretnych playlist, które trafiają do szerokiego grona odbiorców.

Do tego wszystkiego możliwość łatwego analizowania poszczególnych danych pozwalających na przygotowanie skutecznych akcji marketingowych. Dzięki takim narzędziom funkcjonowanie twórców w sieci staje się znacznie łatwiejsze i, co chyba najważniejsze, skuteczniejsze.

Jak zmienia się Spotify?

Wspomniane narzędzie nie jest jedyną nowością, na jaką w ostatnim okresie zdecydowała się platforma. Jakiś czas temu serwis wprowadził tak zwany Discovery Mode, który umożliwia łatwiejsze promowanie utworów na playlistach przygotowywanych przez algorytmy, jak również w notowaniach Discover Weekly oraz Release Radar.

Sporą nowością okazać się może ponadto plan Spotify HiFi, który ma zaoferować znacznie wyższą jakość utworów. Będzie porównywalna z tym, co gwarantują płyty CD. Dzięki temu zespołu będą mogły pokazać pełen potencjał swojej muzyki, co oczywiście ułatwi „pozyskiwanie” kolejnych fanów.

Zarabianie na Spotify może stać się łatwiejsze także za sprawą przemyślanej współpracy z profesjonalistami. Mowa tu o podmiotach zajmujących się dystrybucją treści i docieraniem z nią do szerokich grup odbiorców, na przykład poprzez wspomniane wcześniej playlisty. Tego typu usługi proponują agregatory muzyki, skupiające się na aktywnej współpracy z twórcami muzyki. Dzięki nim pojawia się okazja na pełne wykorzystanie możliwości, jakie zapewnia Spotify i pozostałe narzędzia, takie jak chociażby Tidal. Przekłada się to oczywiście na znacznie więcej szans na dotarcie do słuchaczy i przekonanie ich do aktywnego uczestnictwa w promocji zespołu.

[Głosów:2    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here