Reklama dźwignią handlu. Top 5 sposobów, jak zdobyć nowych klientów

0
477
Reklama dźwignią handlu. Top 5 sposobów, jak zdobyć nowych klientów

Niewątpliwie, aby odnieść sukces w sprzedaży trzeba wyróżnić się na tle konkurencji, a jednocześnie zaproponować korzystną ofertę klientom. Najważniejsza wydaje się być jednak reklama, wszak jak mówią, jest ona dźwignią handlu. Dlatego w dzisiejszym poradniku przedstawimy Wam 5 sposobów, jak zdobyć nowych klientów. Już teraz zdradzimy Wam, że taśmy papierowe mogą odgrywać tu istotną rolę, choć na pierwszy rzut oka wydają się niezbyt ważne.

Sposób nr 1: Załóż fan page w mediach społecznościowych

Reklamy w gazetach, czy nawet w formie papierowej przechodzą już do lamusa. Bądźmy szczerzy zazwyczaj były one kosztowne, a i tak nie przynosiły dobrych efektów. Obecnie największy potencjał ma reklama w sieci, tym bardziej że nie musi ona obciążać portfela. Warto zdecydować się na reklamę w mediach społecznościowych, która jest darmowa, a profity, które przynosi często są spore. Warto prowadzić fan page na Facebooku czy Instagramie, gdzie dla osób, które polubią stronę czy ją obserwują oferowane są profity w formie zniżek. Warto także wprowadzać konkursy z nagrodami. Dodatkowo na takich stronach można informować o nowościach czy za zgodą zamieszczać zdjęcia zadowolonych klientów. Z takiej oferty może skorzystać zarówno branża handlowa, jak i usługowa, np. fryzjerzy, styliści czy wizażyści.

Sposób nr 2: małe rzeczy mają znaczenie

Kolejną formą reklamy może być taśma papierowa. Na takich taśmach można umieścić logo firmy czy nawet adres. Dzięki temu w nienachalny sposób zdecydowanie łatwiej dotrzeć do większego grona potencjalnych odbiorców. Na taśmie papierowej najlepiej umieścić duży napis, który będzie przyciągał uwagę. W tym przypadku można pozwolić sobie nawet na małą formę przepychu. Dodatkowo może znajdować się tam informacja o promocjach, choćby w formie 10% dla nowych klientów. Warto zauważyć, że taśmy papierowe dodatkowo zabezpieczają paczki, a więc dzięki temu nie trzeba obawiać się o uszkodzenie towaru, stąd też opinie klientów są bardzo pozytywne, co napędza dalszą sprzedaż. Kolejną zaletą jest fakt, że są one ekologiczne, wszak wykonane z papieru, co niewątpliwie ma znaczenie w związku z modą na eko przedsiębiorczość.

Sposób nr 3: Gadżety reklamowe

Nie od dziś wiadomo, że otrzymywanie wszelkich gadżetów jest przyjemne i może zachęcić inne osoby do zakupu. Takie gadżety to np. długopisy z logo firmy, kubki, a nawet ręczniki. Taka forma reklamy nie musi być stricte związana z prowadzoną działalnością, jednak dobrze, gdy np. firma oferująca usługi informatyczne jako gadżety reklamowe dodaje pendrive bądź powerbank z logo. Mogą być one dołączane do zamówień albo być formą nagrody w konkursie, ale można je także rozdawać na targach branżowych i to właśnie nasz sposób nr 4.

Sposób nr 4: Targi branżowe

Każdy przedsiębiorca, niezależnie od tego, jak dużą działalność prowadzi, powinien uczestniczyć w targach branżowych. Jest to duża szansa na zdobycie nowych klientów przy prowadzeniu sklepu internetowego. Warto pamiętać, aby przygotować ciekawe stoisko i zachęcić osoby do odwiedzenia go. Można dodatkowo rozdawać wodę reklamową, łakocie, czy katalogi. Na stoisku można również postawić na reklamę multimedialną, np. wirtualny spacer po firmie, czy efektowne wizualizacje, które można oglądać przez gogle wirtualnej rzeczywistości. Targi branżowe to także dobry sposób na dotarcie do innych przedsiębiorców i zaoferowanie współpracy.

Sposób nr 5: Pamiętaj o zatrudnieniu profesjonalistów

Oczywiście warto zadać sobie pytanie, jak duży wpływ na działalność firmy mają osoby zatrudnione? Odpowiedź może być tylko jedna: bardzo duży. Zatem warto pamiętać, że zatrudniając profesjonalistów, którzy posiadają duże umiejętności, zyskuje się także na prestiżu firmy i buduje zaufaną markę, która jest bardzo ważna. Zatem już podczas procesu rekrutacji należy zwracać uwagę nie tylko na pokaźne CV, doświadczenie, ale również umiejętności interpersonalne. W przypadku dwóch firm świadczących usługi B2C w tej samej branży to właśnie często dobry kontakt z klientem decyduje o tym, czy zwiąże się on z daną firmą na dłużej.

Jeżeli chcecie osiągnąć sukces w sprzedaży, koniecznie skorzystajcie z naszego poradnika. Oczywiście musicie pamiętać, że czeka Was ciężka praca, wszak konkurencja na rynku jest bardzo duża, ale inwestując w dobrą reklamę macie bardzo dużą szansę na osiągnięcie sukcesu.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here