Pozycjonowanie sklepu internetowego – na co zwrócić uwagę?

0
1513
Pozycjonowanie sklepu internetowego – na co zwrócić uwagę?

Pozycjonowanie e-sklepu to podstawa w procesie pozyskiwania ruchu w swoim sklepie internetowym, a co za tym idzie, również w zwiększeniu sprzedaży. Właściciele dążą do tego, aby ich sklep znajdował się jak najwyżej wśród wyników wyszukiwań w przeglądarce, bo to właśnie pierwsze pozycje są najczęściej odwiedzane przez internautów. Inwestycja w SEO w branży e-commerce to pierwszy krok do osiągnięcia sukcesu w sprzedaży. Jak więc efektywnie pozycjonować sklep internetowy i na co zwrócić uwagę?

Słowa kluczowe

Optymalizacja treści sklepu internetowego to istotny element pozycjonowania. Najważniejsze są frazy, czyli słowa kluczowe.  Powinny być wykorzystywane w treściach e-sklepu, zwłaszcza na stronie głównej, w opisach produktów, ale też na tzw. „zapleczu” sklepu internetowego. Dzięki temu widoczność strony internetowej w wyszukiwarce będzie sukcesywnie wzrastać.

Optymalizacja title, description i nagłówków

Mają one na celu zachęcić klientów do odwiedzenia strony internetowej, dzięki czemu poprawi się marketing sklepu w wynikach wyszukiwania. Wplatając w nie frazy kluczowe i ich synonimy, należy stworzyć unikalny tytuł, nagłówek <h1> i meta description, które przyciągną klientów.

Linkowanie wewnętrzne

Wchodzi w skład optymalizacji struktury sklepu internetowego, również istotnej dla skutecznego pozycjonowania. Przejrzyste menu ułatwi użytkownikowi znalezienie produktów i poruszanie się po sklepie internetowym. Linki wewnętrzne mogą z kolei znacznie podnieść pozycję słów kluczowych w wynikach wyszukiwania. Ponadto ułatwiają użytkownikom dotarcie do wszystkich podstron w witrynie, a robotom wyszukiwarek w indeksowaniu tych podstron.

Content marketing

Wielu właścicieli e-sklepów nie zdaje sobie sprawy, jak oryginalne teksty na stronie internetowej mogą wpłynąć na SEO i wzrost sprzedaży. Kopiowanie opisów produktów ze stron producentów powoduje powstanie zjawiska „Duplicate Content”, przez co spada jakość podstron i obniża się ich widoczność w wyszukiwarkach. Ważnym elementem marketingu treści, wpływającym na skuteczne pozycjonowanie, ma prowadzenie bloga czy poradników do sklepu internetowego. Oryginalne i niepowtarzalne wpisy zwiększą widoczność słów kluczowych.

Przydatne narzędzia SEO

Pierwsze czynności pozycjonowania powinny zwiększyć liczbę odwiedzin w sklepie, jednak to nie wystarczy, żeby wygenerować większą sprzedaż i zysk. Dla właścicieli e-sklepów dostępnych jest wiele narzędzi SEO, nawet darmowych, które ułatwią i pomogą właścicielowi prawidłowo zarządzać swoim sklepem. Wśród nich ważne są m.in. te monitorujące aktualny stan witryny czy samej marki sklepu, sprawdzające pozycje wybranych fraz kluczowych, czy pokazujące wzrosty i spadki pozycji. Dzięki danym dostarczanym przez narzędzia SEO, możliwe będzie prowadzenie skutecznych działań marketingowych.

[Głosów:3    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here