Pomysły na kampanie marketingowe z okazji Prima Aprilis

0
2392
marketing
fot. pexels.com

Prima Aprilis to jeden z tych dni i okazji, które warto wykorzystać w kampanii marketingowej i zorganizować chociażby mini kampanię reklamową. Pomoże to marce zbudować świadomość wśród odbiorców, a także co najważniejsze w krótkoterminowych kampaniach – zwiększyć wzrost z inwestycji, czyli po prostu sprzedać dużą ilość produktów. Dowiedz się, jak zrobić to skutecznie!

Zobacz też: https://www.citeam.pl/prima-aprilis-skad-sie-wziela-tradycja/

Dobry plan to podstawa

Każda kampania marketingowa musi mieć plan. Firma musi w nim ująć to, co chce osiągnąć, ponieważ po skończonej kampanii nie będzie wiedziała czy zrealizowała cel. W takim planie powinien być tak naprawdę uwzględniony cały harmonogram. Chodzi w tym o to, aby marka zaznaczyła co robi w ramach kampanii; jakie komunikaty i gdzie będzie emitować. Koniec takiego planu powinna stanowić analiza. Największym błędem wielu marek jest to, że nie dokonują analizy swoich działań, a później trudno jest im ocenić ich efektywność i skuteczność. Na takim postępowaniu trudno rozwijać firmę i udoskonalać działania. Dlatego pamiętaj, że każdy plan powinien kończyć się analizą.

Przykładowy harmonogram

Bardzo dobrze sprawdzają się tzw. zapowiadane akcje. Oznajmij więc na swoich profilach w  mediach społecznościowych, że planujesz promocję z okazji Prima Aprilis. Taki komunikat najlepiej powtórzyć kilkakrotnie, aby mieć pewność że dotarł do większego grona odbiorców. Następnie przypomnij o tym tuż przed promocją, aby w dzień promocji móc zrobić wielkie bum. Budowanie napięcia i dozowanie informacji pozwala uzyskać zadowalający efekt. Podczas gdy Twoja marka nie zapowie promocji, a po prostu o niej poinformuje nie spotka się to z tak dużym odzewem.

jak wygląda prowadzenie kampanii reklamowej Google w praktyce - sprawdź więcej informacji

W swoim harmonogramie uwzględnij spójność grafik, która jest niezwykle ważna. Jeśli przygotowujesz baner na stronę o promocji –  a taki koniecznie powinien się znaleźć, to wówczas musi on być spójny z grafikami publikowanymi na social media. Każda z grafik powinna być spójna, aby odbiorca mógł skojarzyć i utwierdzić się bardziej w przekonaniu co do przekazu.

Przeczytaj też: http://www.toysboard.pl/naturalne-domowe-kosmetyki-ktore-mozesz-zrobic-samodzielnie-w-twoim-domu/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here