O czym musisz pamiętać przy pozycjonowaniu strony internetowej?

0
696
Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google ma ogromne znaczenie dla każdej firmy. Dzięki optymalizacji strony możesz w stosunkowo prosty sposób znacznie zwiększyć liczbę potencjalnych klientów. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania Google nie pojawia się jednak z dnia na dzień, a dopiero z czasem. Znajomość podstawowych zasad SEO pomoże Ci jednak znacznie szybciej osiągnąć swój cel, czyli wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. O czym zatem musisz pamiętać przy pozycjonowaniu strony internetowej?

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Jeśli posiadasz już swoją stronę internetową, ale nie jesteś zadowolony z ruchu na niej i ilości klientów, którzy decydują się na skorzystanie z usług Twojej firmy, pozycjonowanie jest tym, czego potrzebujesz. Pozycjonowanie w wyszukiwarce internetowej to działania mające na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania, czyli poprawę jej pozycji. Pozycja strony w dużym stopniu zależy od tego, czy jest zoptymalizowana i dostosowana do algorytmów Google. Optymalizacja strony, czyli Search Engine Optimization to zatem szereg działań, które są przeprowadzane w procesie pozycjonowania i pomagają w poprawie pozycji strony. Działania SEO dzieli się na SEO On-Page i Off-Page. Przyjrzyjmy się zatem najważniejszym z nich.

Treści wysokiej jakości – content marketing

Jednym z najważniejszych czynników dla pozycjonowania jest oryginalna i wartościowa treść. Samo wykorzystanie słów kluczowych w treści już nie wystarcza. Słowa kluczowe są oczywiście niezbędne, ale o wiele ważniejsza jest jakość artykułów i opisów, które znajdują się na stronie. Internauci poszukują treści, które pomagają im w rozwiązywaniu problemów lub odpowiadają na ich pytania. Google ocenia reakcję użytkowników na treść na stronie i wykorzystuje zebrane dane do tego, aby umieścić ją na określonej pozycji wynikach wyszukiwania. Nie można jednak zapomnieć o tym, aby wykorzystywać odpowiednie słowa kluczowe w swoich artykułach, ponieważ Google musi w jakiś sposób zrozumieć, o czym jest dana strona internetowa. Słowa kluczowe to hasła i frazy, które są wykorzystywane przez użytkowników do znalezienia interesujących ich informacji w Google. Kolejnym bardzo ważnym czynnikiem jest przejrzystość tekstów i ich struktura. Nagłówki H1 (tytuły) powinny zawsze być głównym nagłówkiem strony lub podstrony i jeśli to możliwe, zawierać słowo kluczowe. Poza tym warto wykorzystać w tekście również inne nagłówki – H2 i H3.

Metadane i responsywność strony internetowej

Każda strona witryny internetowej ma swój tytuł i metaopis. Są to tzw. metadane. Tytuł strony informuje użytkownika, który wpisuje zapytanie w Google, o czym jest dana witryna. Krótki strony znajduje się natomiast pod tytułem i linkiem do strony. Zatem jest to kolejny fragment tekstu, który Google wyświetla w wynikach wyszukiwania. Opis ten powinien przemawiać do potencjalnych klientów i nie może zawierać więcej niż 160 znaków. Bardzo duże znaczenie ma także responsywność strony, czyli jej działanie na różnych urządzeniach. W pozycjonowaniu strony mogą pomóc specjaliści, jak np. agencja reklamowa Efectownia.

Link building – budowa profilu linków zwrotnych

Prawdopodobnie najważniejszym elementem SEO Off-page jest budowanie linków zwrotnych (link building). Jednym z czynników, które wpływają na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania, są linki zwrotne ze stron wysokiej jakości, które są w jakiś sposób związane tematycznie. Najskuteczniejszymi sposobami na zdobycie linków zwrotnych są posty gościnne, artykuły sponsorowane, udzielanie się na forach tematycznych, stworzenie profilu w katalogach firm oraz oczywiście tworzenie contentu najwyższej jakości, aby mógł być udostępniony przez innych internautów.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here