Laptop wielokrotnego użycia w firmie?

0
917
Laptop

Przenośne urządzenia na stałe zadomowiły się w przestrzeni biurowej. Szczególnie w dobie pandemii covid-19 i zwiększenia popularności pracy zdalnej. optymalne okazały się laptopy, które pozwalają na szybkie przeniesienie biura do domu. Potrzeba nowych rozwiązań w kwestii organizacji pracy wymogła na firmach dostosowanie do tych potrzeb. Dotyczy to m.in. stałego zakupu nowych urządzeń przenośnych tak aby zagwarantować płynność pracy i optymalne warunki pracownikom. Zakup nowych oznacza jednak ustalenia co z niepotrzebnymi, używanymi. Zwykle to problem i kłopot dla firmy. Zapowiada sporo pracy dla części pracowników a obecnie nie jest pożądane generowanie dodatkowych zadań, już przeładowanym zespołom IT. Jest jednak proste rozwiązanie. Przekazanie temtu firmie zewnętrznej jak choćby SELKEA.

SELKEA pomaga firmom przejść kolejne etapy prac związanych z wymianą używanych sprzetów typu laptopy. Zaczynamy od weryfikacji stanu urządzeń, parametrów technicznych, braków lub uszkodzeń, ogólnego stanu technicznego i wizualnego. Audyt techniczny daje pełen obraz parametrów używanych laptopów i ewentualnie podpowiada jakie prace należy wykonać aby szybko ten stan poprawić.

Audyt techniczny pozwala również na wycenę laptopa. w przypadku używanych czy poleasingowych urządzeń wiele drobnych kwestii ma ogromne znaczenie. Stan podzespołów, uszkodzenia, aktualnie zainstalowany system operacyjny, uszkodzenia fizyczne obudowy czy matrycy, brak kabli, elementów dodatkowego wyposażenia. Kluczowy będzie również wygląd. Widoczne ślady użytkowania znacznie zmniejszają wartość. Cena jednego modelu używanego komputera może się różnić znacznie.

Warto również przeprowadzić drobne prace serwisowe. Wystarczy niekiedy wymiana jednego podzespołu a cena ponownej sprzedaży może znacznie wzrosnąć. mino może nie najnowszego modelu lub nie koniecznie idealnie zachowanego stanu obudowy. Pamiętaj sprzedać można również podzespoły, zwłaszcza kiedy są unikatowe lub należą do szczególnie wydajnych i poszukiwanych na rynku używanego sprzętu komputerowego.

Ostatnia rzecz, o której nie wolno zapomnieć to właściwe usunięcie danych z dysków. Zwykle sporo tutaj zapisanych dokumentów, a każdy może zawierać bardzo wrażliwe dane. Sprzedając laptop nie możesz sprzedać go z zapisanymi dyskami. To oznaczałoby wyciek – czyli poważne złamanie prawa. Konieczne jest więc usunięcie danych. Nie podejmuje jednak w tym zakresie jakichś przypadkowych kroków. Przedsiębiorstwa muszą stosować profesjonalne metody usuwania danych. Najlepiej w tej kwestii znaleźć wsparcie – firmę profesjonalnie usuwająca dane elektroniczne. To dodatkowy koszt jednak zupełnie nieznaczny w porównaniu do kar jakie będziemy musieli zapłacić w razie wycieku danych. Kilkanaście złotych za usunięcie danych z dysku to naprawdę niewielki wydatek w budżecie firmy. Pozwala zachować wiarygodność i utrzymać zaufanie klientów. W razie utraty danych stracimy również ich właścicieli. Unikajmy tego. Oznacza to faktycznie koniec działalności!

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here