Kampanie linków sponsorowanych

3
20645
kampanie linków sponsorowanych

Pozycjonując swoją stronę firmową lub sklep internetowy na trudne wymagające frazy musimy nieraz poczekać kilka miesięcy na efekty. Jeśli nie możemy sobie pozwolić na tak długi czas oczekiwania powinniśmy się zainteresować płatną reklamą w sieci Google. Kampanie linków sponsorowanych pozwalają osiągnąć efekt w postaci zwiększenia osób odwiedzających stronę www w krótkim czasie. Jak to działa?

Jak wyglądają linki sponsorowane?

Linki sponsorowane można łatwo rozpoznać w wynikach wyszukiwania w Google. Mają charakterystyczny napis „REKLAMA” przed adresem witryny. Kilka lat temu wyróżniały się bardziej, teraz jednak można je poznać po tym dopisku. Najczęściej znajdują się na górze i na dole wyników wyszukiwania. Czasem też z boku, jeśli hasło jest konkurencyjne. Reklama taka zawiera tytuł, adres strony oraz krótki opis działalności zachęcający do kliknięcia. Reklamy te pojawiają się także na stronach internetowych wydawców współpracujących z Google. Mogą mieć także formę graficzną jak zwykłe bannery reklamowe. Pojawiają się także na filmach dodawanych do serwisu YouTube, dając pośrednio zarobek twórcom filmów.

Kto może przeprowadzić kampanie linków sponsorowanych?

W zasadzie każdy. Jednak aby reklama była naprawdę skuteczna warto powierzyć jej stworzenie doświadczonej osobie lub agencji reklamowej. Nie mając doświadczenia w tej materii możemy łatwo wydać cały budżet reklamowy nie osiągając zadowalających efektów. Aby skutecznie przeprowadzić kampanie linków sponsorowanych trzeba jasno określić cel jaki chcemy osiągnąć, wybrać docelową grupę odbiorców oraz określić sposób w jaki mamy zamiar ich przekonać do kliknięcia w naszą reklamę. Istotny jest także sam wybór słów kluczowych pod jakimi będzie się wyświetlać nasza reklama. Należy wybrać takie, które będą najlepiej konwertowały nie przynosząc jednocześnie dużych kosztów.

Czy warto?

Myślę, że tak. Taka forma reklamy jest bardzo skuteczna. Mamy możliwość kierowania reklam do określonej grupy odbiorców. Możemy ich wybrać ze względu na to gdzie aktualnie przebywają, w jakim są wieku oraz jakiej płci. Ma to istotny wpływ, jeśli swój produkt lub usługę kierujemy do wąskiego grona odbiorców. Kampanie linków sponsorowanych dają również duże możliwości jeśli chodzi o monitorowanie skuteczności reklam. Wszystkie dane dotyczące reklamy mamy podane jak na tacy i możemy na bieżąco je analizować czyniąc je jeszcze bardziej skutecznymi. Statystyki te są bardzo skrupulatne i doświadczona osoba może sporo z nich odczytać.

Korzystne dla klientów jest to, że w przypadku linków sponsorowanych nie płacimy za każde wyświetlenie reklamy lecz tylko za kliknięcia. Czyli koszt ponosimy dopiero wtedy gdy internauta zainteresuje się naszą reklamą i trafi na stronę internetową. Pozwala to kontrolować budżet.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

3 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here