Jak sprzedawać dzięki blogowi?

0
229
Jak sprzedawać dzięki blogowi?

Marketing internetowy rozwija się w zaskakującym wręcz tempie i przynosi wyjątkowe korzyści, jeśli chodzi o budowanie relacji z współczesnym klientem. Dotarcie do szerokiego grona odbiorców jest niezwykle ważne, zwłaszcza, jeśli nasz produkt jest czymś innowacyjnym, zupełnie odbiegającym od tego, do czego konsumentów przyzwyczaiła konkurencja. Jednym z instrumentów marketingowych jest blog, który może w łatwy sposób przysporzyć nam wzrost sprzedaży.

SEO – optymalizacja 

            Oczywiście, zaczniemy od nudnego, długo wałkowanego, ale wciąż pożądanego tematu. Chodzi o optymalizację stron pod kątem wyszukiwania odpowiednich słów kluczowych. SEO jest ważne, jeśli chcemy znaleźć się wśród tych, których wybiera przeciętny klient. Dopasowując treść i wygląd bloga do potrzeb klientów oraz do algorytmów wyszukiwarki poprawiamy i zadowolenie klientów z trafności wyszukiwania, i zwiększamy szansę na to, że to właśnie najbardziej zainteresowani konsumenci będą mieli okazje znaleźć naszą stronę. Jeżeli blog jest prowadzony przez właściciela sklepu internetowego – można klientów od razu kierować do miejsca w którym będą mogli zakupić produkt. 

Artykuły sponsorowane

            To już wykorzystanie reklamy w formie artykułu na cudzych blogach lub na serwisach zewnętrznych. Opublikowanie artykułu sponsorowanego może przysporzyć nam sporo klientów, zwłaszcza, jeśli będzie to artykuł wysokiej jakości, a strona na której zostanie umieszczony będzie cieszyła się dużą popularnością. Musi także wyglądać naturalnie, czyli nie może on przedstawiać informacji o produkcie w taki sposób, aby zachęcać do zakupu wprost. Powinien działać nieco bardziej dyskretnie.

Dokładne informacje

            Blog to także szansa na codziennego, stałego klienta. W jaki sposób? Otóż jest to specjalne miejsce, na które z zasady ludzie wchodzą często i regularnie, ale tylko wówczas, gdy jest ciekawie prowadzone i daje im rozrywkę oraz rozwój. Dobry blog przyciąga tłumy, a przy tym zwraca uwagę na pozostałe zakładki strony i może zwiększyć sprzedaż naszych produktów.

            Marketing internetowy prowadzony w mądry sposób (np. przez agencję reklamową, taką jak Adnext) wykorzystanie bloga do reklamy jest niezwykle istotne w branży e-commerce i wiąże się z umiejętnościami do manipulacji i podprogowego przekazywania informacji, jednak w efekcie składa się na sukces, jakim jest wyższa sprzedaż produktów. Blogosfera nadal jest doskonałym miejscem na poprawę wyników sprzedaży (szczególnie poprzez influencer marketing), ze względu na świadomych i zaangażowanych uczestników. 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here