Inwestowanie w zespół, czyli szkolenia dla pracowników

0
1818
Inwestowanie w zespół, czyli szkolenia dla pracowników

Szkolenia pracowników cieszą się dużą popularnością od lat. Ich kierunki są uzależnione od zapotrzebowania, jakie istnieje na rynku. Coraz więcej pracodawców ma świadomość, że lepiej wyedukowany pracownik to doskonała inwestycja w rozwój firmy. Stąd popularność stanowisk z kategorii HR a nawet tworzenie całych działów, zajmujących się zasobami ludzkimi.

Oczekiwania pracodawców

Lepsze zrozumienie potrzeb pracowników to właściwsze wytypowanie szkoleń, jakie można im zafundować. W tej materii przyda się fachowy ogląd specjalisty HR. Jego kompetencje warto wspomagać wysyłając go na nauki, dedykowane jego dziedzinie – szkolenia HR to ważny sektor nauczania. Pomaga we właściwym rozeznaniu potencjału załogi, po to, aby tworzyła jeszcze lepszy team. Pracodawca płacąc za szkolenie oczekuje konkretnych rezultatów. Ma prawo liczyć, że poniesione koszty zwrócą się z korzyścią dla przedsiębiorstwa. Jeśli wysyła na szkolenie osoby, należące do kadry kierowniczej, zwykle chodzi o podnoszenie ich kompetencji miękkich oraz umiejętność skutecznego zarządzania personelem. Bogatsi o fachową wiedzę mogą poprawić morale pracowników, lepiej dobrać zadania do konkretnych osób oraz zapobiec ewentualnym konfliktom w sytuacjach, gdy emocje wezmą górę. Szkolenia dla niższego szczebla dotyczą pracowników, którzy powinni stać się prawdziwymi specjalistami w swojej dziedzinie. Dzięki nim można liczyć na lepszą jakość produktów i usług oraz większą konkurencyjność.

Oczekiwania pracowników

Statystyki pokazują, że doceniony pracownik pracuje bardziej efektywnie. Nawet, jeśli nie wiąże się to z wyższymi zarobkami. Szkolenia HR lub o innej tematyce znacznie zwiększają identyfikowanie się z firmą. Jakie oczekiwania od takiej dodatkowej nauki mają osoby, które są na nie wysyłane? Okazuje się, że bez względu na zajmowane stanowisko pracownicy liczą na to samo. Interesują ich szkolenia, zgodne z wykonywanymi obowiązkami i zainteresowaniami. Szkolenie zupełnie niezwiązane z preferencjami zespołu zdemotywuje pracownika. Zdobyta wiedza zwykle od razu przydaje się w codziennym wykonywaniu obowiązków. Ponieważ w rzeczywistości korporacyjnej bardzo liczy się papier, pracownicy lubią otrzymywać dyplomy i certyfikaty, które potwierdzają odbyty kurs. Są to dokumenty, które mogą się bardzo przydać przy zmianie pracy, ponieważ świadczą o sprecyzowanej ścieżce rozwoju i posiadanych kwalifikacjach.

Bywają sytuacje, kiedy pracodawca, mając świadomość, że szkoleniami HR wydatnie wzbogacił CV swoich pracowników zażąda od nich podpisania swego rodzaju lojalki. Ma ona swoją podstawę prawną w postaci art. 103 Kodeksu Pracy i jest określana jako uzasadnione zabezpieczenie interesu pracodawcy. Zgodnie z tym przepisem może on zażądać od swojego pracownika zwrotu poniesionych kosztów szkolenia, jeśli ten zdecyduje się na rozwiązanie umowy w terminie mniejszym niż 3 lata od szkolenia.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here