Digital signage – gotowe rozwiązanie do przekazania informacji

0
468
Digital signage - gotowe rozwiązanie do przekazania informacji

Digital signage to system zarządzania i prezentowania informacji multimedialnej, w tym również reklamowej. Dzięki niemu w sposób zorganizowany i zaplanowany może być ona prezentowana szerokiemu gronu odbiorców. Na co dzień możemy spotkać się z digital signage w wielu miejscach, na przykład w centrach handlowych, muzeach, urzędach czy przychodniach.

Z myślą o placówkach medycznych

Rozwiązania multimedialne przygotowane z myślą o placówkach medycznych mogą różnić się w zasadniczy sposób od siebie, zarówno formą, jak i przekazywaną informacją. Do najprostszych i często stosowanych należą ekrany LCD, umieszczone w poczekalniach, które pokazują naprzemiennie treści rozrywkowe oraz informacyjne. Mogą dzięki temu zarówno uatrakcyjnić pobyt w placówce, jak i zareklamować dodatkowe usługi, na przykład prywatne badania i zabiegi.

Digital signage może zostać też zaprojektowany tak, aby pełnił wyłącznie funkcję informacyjną. W ten sposób powstały na przykład zintegrowane systemy kolejkowe, które wstępnie rozdzielają pacjentów na kilka grup, a następnie kierują ich do właściwych miejsc w placówce. Zapobiegają one także niesnaskom i w prosty sposób uporządkowują kolejność zapisu czy przyjęcia do lekarza.

Jednym z ciekawszych rozwiązań są infokioski dedykowane dla placówek medycznych. Mogą one podawać aktualne dane z placówki, na przykład długość listy oczekujących pacjentów do danego stanowiska czy gabinetu. Jednocześnie jednak na ekranach pacjenci mogą zapoznać się z dokładnym planem pomieszczeń placówki czy z jej bogatą ofertą usług. Oprogramowanie może również umożliwić odbiór wyników badań, e-rejestrację albo przeprowadzenie ankiety na temat zadowolenia klientów.

Targi, konferencje, spotkania branżowe

Podczas imprez takich jak targi czy konferencje, każdy z wystawców chciałby być jak najlepiej zapamiętany. Skuteczna prezentacja podczas spotkania branżowego pozwala nawiązać nowe kontakty, ale również potencjalnie może zwiększyć sprzedaż produktów i usług danej firmy. W jaki sposób przedsiębiorca może zatem wyróżnić się na tle innych?

Zastosowanie systemu digital signage to prosty sposób na to, by zostać zauważonym i zapamiętanym przez odbiorców. Ciekawa animacja na ekranie LCD, umieszczonym obok stanowiska, to jeden ze sposobów na przyciągnięcie uwagi i nawiązanie pierwszego kontaktu.

Z kolei organizatorzy targów i konferencji mogą być zainteresowani infokioskami, które z powodzeniem zastąpią im tradycyjne punkty informacyjne. Dzięki nim uczestnicy spotkania mogą z łatwością zapoznać się z listą wystawców, a także znaleźć sektor, który jest dla nich najbardziej interesujący. Infokiosk może służyć również do prezentacji krótkiego podsumowania o każdym z wystawców, czy też pokazywać aktualny harmonogram prelekcji.

Multimedialne wystawy

Kolejnym miejscem, w którym można spodziewać się infokiosku, są muzea i galerie. Tradycyjne wystawy, które prezentowały jedynie zabytkowe przedmioty codziennego użytku, obrazy czy rzeźby, odchodzą już w zapomnienie. Niewielu miłośników zwiedzania jest nimi zainteresowanych, jeśli alternatywą jest dla nich angażujące zmysły i umysł, nowoczesne muzeum.

Dlatego coraz częściej tradycyjne wystawy łączy się z multimedialnymi albo tworzy się zupełnie nowe centra nauki i rozrywki, w których systemy informatyczne są podstawą przekazywania informacji. Infokioski pojawiają się tam zarówno jako punkty informacyjne, jak i jako integralna część wystawy. To na nich odbywają się różnorodne symulacje, dla których parametry wybierają zwiedzający. Mogą stać się także źródłem nowoczesnej, edukacyjnej rozrywki, gdyż w interaktywnych grach na ekranach dotykowych z chęcią biorą udział dzieci.

Skąd taka popularność?

Takie pytanie zadaliśmy Krzysztofowi Kabacińskiemu, specjaliście ds. multimediów Grupy MEON. Oto, co usłyszeliśmy w odpowiedzi:

– Popularność multimediów jest ogromna, a trend ten stale narasta. Wynika to z faktu, iż młodzi ludzie na co dzień spotykają się z komputerami, cyfrowymi danymi, a także grafiką i wideo, które są najszybszymi formami przekazu treści. Popyt na multimedia rośnie, ludzie chcą być nimi otoczeni na każdym kroku. Co więcej, uważają je za intuicyjne w obsłudze i ciekawe, w przeciwieństwie do tradycyjnych form prezentacji danych.

Od strony osób, które wdrażają u siebie nowe technologie, odznaczają się one łatwym systemem zarządzania treścią. Ich drugim, znaczącym atutem jest wielozadaniowość, która pozwala na pracę kilku aplikacji i płynne wyświetlanie różnorodnych treści jednocześnie, w tym dostęp do internetu. Zaletą nowoczesnych rozwiązań jest także możliwość sterowania nimi z innego miejsca, na przykład pokoju operatora, który może spersonalizować przekazywane treści pod kątem odbiorców. Na koniec pozostaje jeszcze kwestia wyglądu. Infokioski odznaczają się dużą estetyką wykonania, prezentują się nowocześnie i dzięki temu także zachęcają do interakcji – dodaje ekspert.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here