Reklama na Facebooku nadal jest wykorzystywana przez wielu reklamodawców. Pozwala bowiem dotrzeć do pokaźnej grupy odbiorców, jaką są użytkownicy Facebooka. Komunikaty w tym serwisie mogą być naprawdę różne. Dzięki temu dopasujemy je do niemal każdej branży i firmy.
Grupa docelowa
To pierwsza kwestia o której powinniśmy pomyśleć. Facebook pozwala nam określić nie tylko, wiek, płeć czy lokalizację w której mają znaleźć się nasi odbiorcy, ale także ich zainteresowania. W razie potrzeby możemy nawet wykluczyć niektóre grupy.
Budżet kampanii
Reklama na Facebooku nie może zostać utworzona bez odpowiedniego budżetu. Do wyboru mamy ten dzienny lub całkowity. Bezpieczniej jest ustawić budżet całkowity, ponieważ wtedy zostanie on odpowiednio rozłożony na wszystkie dni kampanii.
Harmonogram
Wiele osób korzysta także z harmonogramu reklam. Nie dotyczy on jedynie dni w jakie kampania ma się pokazywać. W harmonogramie możemy ustawić także godziny. Zanim jednak się na jakieś zdecydujemy, sprawdźmy w statystykach na fanpage w kiedy dokładnie nasi użytkownicy są najbardziej aktywni.
Odpowiednie miejsce
Tworząc reklamę na Facebooku możemy pokazać się na kilku platformach. Na samym Facebooku, Instagramie i w sieci Audience Network. Miejsce na kampanię wybierajmy w oparciu o nasze cele.
Tekst reklamy
Internauci szybko przewijają facebookową tablicę. Często nie zwracają dużej uwagi na tekst, dlatego powinien on być krótki i treściwy. Zawrzyjmy w nim najważniejsze informacje, starajmy się odpowiedzieć na potrzeby potencjalnych klientów.
Obraz
To on pełni najważniejszą rolę w reklamie na Facebooku. Kiedyś najpopularniejsze były oczywiście wszelkiego rodzaju zdjęcia i grafiki. Dzisiaj korzysta się z nich rzadziej. Zamiast statycznych obrazów. Częściej wykorzystuje się krótkie wideo lub gify. Znacznie bardziej przyciągają one uwagę i wyróżniają się na tle innych komunikatów.
Wezwanie do działania
Reklama zawsze powinna wzywać użytkownika do działania. Może być to proste hasło, w stylu „zarejestruj się”, lub „zobacz więcej”. Zawierając takie sformułowania w reklamie na Facebooku mamy większe szanse na konwersję.